Обрати тур
Фотогалерея Блог
+380 66 946 66 90

«Реальність на краю печери» – New Cave Media про AR, VR і відео 360°, що оточать нас раніше, ніж ми думаємо.

Брати Люм’єри навряд чи здогадувалися, до чого через сто з гаком років призведе їх винахід. Спочатку до відео додали звук, потім його навчилися розмальовувати, а ще пізніше знімати відразу в кольорі. Далі, в епоху інтернету, з’явилися відеохостинги, зйомка відео на цифрову камеру і перші примітивні засоби віртуальної реальності. Приблизно в цей же час людство побачило перші сферичні фото. На сьогодні вже сотні великих і малих брендів у світі опанували мистецтво зйомки сферичного відео а також віртуальної та доповненої реальності. На українському ж ринку тільки починають з’являтися серйозні гравці у цій галузі, а з ними і їх перші клієнти, серед яких і Deinde (і ми цим неймовірно пишаємося =) ). Віртуалізувати наші тури нам допомагає команда New Cave Media, тож ми не втрималися поставити їм кілька запитань. Отож, знайомтеся! 

20245473_1686267694717611_4514601660432384349_n

Як з‘явилась ідея зайнятися VR і чому взяли саме цю назву?

Всі ми працювали довгий час у візуальних комунікаціях — фото і відеожурналістика для нових медіа, графічний та веб-дизайн. Цікаво, але якщо порівнювати з їздою на автомобілі, то це схоже на водіння по місту — передбачувано, тісно, ​​затори, і тут тобі кажуть про VR — дивись, мовляв, ось майже порожній хайвей, ось напівзібраний драгстер, в ньому всі-всі передові технології, в його двигун вклалися топові гравці на кшталт Фейсбука з Гуглом, але ніхто до кінця не знає, наскільки його можна розігнати і куди взагалі приїхати. У середині 2016 викристалізувалося бажання працювати командою над чимось новішим і цікавішим, ніж кожен з нас займався окремо, і цим чимось був VR.

А ось назва наше майже серйозна. Колись Платон висловив припущення, що все, що ми бачимо навколо — нереальне. Що ми сидимо в печері, і сприймаємо за реальність видиме, але це всього лише тіні, що відкидаються справжніми подіями, які відбуваються десь там, біля входу до печери. З цього концепту, який так і назвали — «Платонова Печера», народилася «Матриця» і багато іншого маскульту. Дивлячись на те, з яким задоволенням ми одягаємо VR-окуляри, щоб добровільно оточити себе віртуально-реальними образами, ми і прийшли до цієї назви.

Кілька слів про команду. Хто чим займається і який у кого професійний бекграунд?

Основа команди New Cave Media схожа з класичним складом для виробництва звичайного відео. Продюсер, режисер, оператор, монтажер, VFX… Але є важливі відмінності. Наприклад, ті, хто знімають контент, повинні відмінно розбиратися в UX. Відео може бути лінійним та неінтерактивним, але глядач в масці рухає головою, постійно роблячи вибір, на що дивитися, що і створює його/її user experience. Потрібно майстерно керувати цим призначеним для користувача досвідом, і таким чином, навіть пасивний, здавалося б, перегляд 360° вимагає розуміння UX ще з ранніх етапів.
Такий «перехлест» обов’язків вносить корективи в розподіл ролей, тому що аналогічним чином ми вивчаємо багато нового — від 3D-моделювання та ігрових движків до психології імерсивного контенту. Працюється дуже свіжо, ново і цікаво – двоє з співзасновників, Сергій Полежака і Олексій Фурман закінчили фотожурналістські програми в Данії і США, працювали в зоні військового конфлікту. Марія Савоскула проміняла арт-фотографію на монтаж 360° відео. Кирило Жилінський, який тривалий час працював в Студії Артємія Лєбєдєва, зараз завідує VFX. Микита Юрєнєв, також має фотожурналістське минуле, керує фотограмметрією в проекті Aftermath VR. Ще один учасник команди, Сергій Коровайний, поїхав на рік до США навчатися, чекаємо назад із нетерпінням.

Які зі своїх комерційних проектів ви вважаєте найцікавішими?

Було цікаво працювати з клієнтом з Каліфорнії, якому було потрібно продемонструвати свій продукт — оснащення для сонячних панелей — в Віртуальній Реальності, щоб не везти тонни дорогого устаткування з тривалим налаштуванням на свою профільну виставку в Абу-Дабі. Пустеля і техніка, голий метал в кадрі, який потрібно зробити цікавим, щоб людина на виставці не зняла маску, а додивилася до кінця (краще кілька разів). Цікаво те, що ми, самі того не усвідомлюючи, допомогли захистити комерційну таємницю клієнта — він не хотів, щоб зображення деяких вузлів і агрегатів було видно конкурентам. Таким чином, відео можна було подивитися в VR-окулярах, але ні заскріншотити, ні перемалювати деталі не можна. Для цього більше півроку ми не могли завантажувати це відео онлайн, але зовсім недавно ми домовилися, що скоро зможемо опублікувати скорочену версію.

18671403_1777054965939124_3101120417774542065_o

Розкажіть трохи про співпрацю з Google News Lab.

Журналісти почали використовувати віртуальну реальність для своїх проектів ще в 2012 році, і були одними з тих, хто дав старт теперішній, третій за рахунком хвилі розвитку VR. Незважаючи на це, проекти в VR для ЗМІ дуже довго були скоріше дуже дорогими експериментами, ніж частиною щоденної роботи. Не кажучи вже про те, що не було ніякого ком’юніті таких журналістів, в якому вони могли б обмінюватися досвідом. Google News Lab, Knight Foundation і Online News Association вирішили виправити ситуацію і створили платформу Journalism 360, в якій журналісти могли б обмінюватися знаннями про проекти з використанням 360 відео, VR і AR. Добре пам’ятаємо, коли вийшов перший пост — тоді Сергій з Олексієм знімали в Арктиці наш перший проект. Ми активно стежили за всім, що там відбувається, і коли оголосили грант Journalism 360 Challenge, ми знали, що обов’язково на нього подамося. Ми подали декілька ідей, і виграли з однією з них. Так що протягом наступного року будемо робити великий проект про розстріл на Інститутській. Це вже буде реальний VR, в якому у глядача буде можливість переміщуватись по локації.

Як вам перші плоди партнерства з Deinde?

Дуже тішить те, що за духом наші компанії дуже схожі. Завжди відкриті новому, легкі на підйом, готові швидко приймати рішення і так само швидко втілювати їх в життя. Те, чим займається Деінде викликає велику повагу — вони постійно придумують нові тури і показують людям неймовірні місця, про які більшість навіть не чули. І, не дивлячись на бізнес-складову, за цим стоїть велика соціальна відповідальність. Перше відео про одноденну поїздку в Буцький каньйон — це пілот, проба пера. Ми вивчали можливості і зручності використання специфічного знімального обладнання в «польових» умовах. Тепер плануємо продовжити серію роликів і розповісти не тільки про тури Деінде, а й про найпрекрасніші місця України в форматі сферичного відео.

До слова, ось і ці «перші плоди». Якщо сподобалося — швидше бронюйте місця на Buki Camp Day 2 вересня. =)

Трохи футурології. Як гадаєте, як швидко VR-гаджети будуть у кожному рюкзаку, зокрема в Україні?

Ігри, реклама, відео (зокрема, активно запихувані в усі щілини топ-менеджерами соціальних мереж), швидко зроблять VR масовим, а здорова конкуренція їм допоможе. Взаємна боротьба Oculus і Vive вже обрушили цінники на техніку вдвічі за останній рік, але ж інші серйозні гравці ще тільки розминаються і намацують шляхи. Який би час ми не передбачували — насправді все станеться набагато швидше.

Маєте можливість сказати кілька слів нашим туристам. Що завгодно.)

Ми будемо завжди раді наочно показувати місця та події в VR, зацікавлювати, роз’яснювати і залучати, використовуючи сучасні технології, але коли ви приїхали в одне з таких місць — не витрачайте час на смартфони та інші гаджети — переживайте реальну дійсність на повну, а віртуальними спогадами ви будете забезпечені!

Дякуємо друзям з New Cave Media за цікаве інтерв’ю, а вам нагадуємо про наші пакетні пропозиції зарядки реальною дійсністю у найцікавіших куточках України! Обирайте тур до вподоби на нашому сайті і відкривайте Україну у веселій компанії. =)

РОЗПОВІСТИ ДРУЗЯМ

Хочу в фототур по замках Західної України

Дізнатись більше

Хочу на день до Букського каньйону!

Дізнатись більше
Блог
+380 66 946 66 90